1/15/2015

Olej z pestek malin- mój olejowy KRÓL!

Hej Kochani!

Tak sobie obserwuję świat kosmetyczny i dochodzę do wniosku, że oleje stają się coraz bardziej popularne. Najpierw światem zawładnęło olejowanie włosów, następnie zaczęto dodawać olei do gotowych już produktów, używać ich samodzielnie na ciało, aż w końcu jakiś śmiałek- a raczej śmiałkini (?), śmiałka (?) ... odważna kobieta zdecydowała się użyć oleju do pielęgnacji twarzy. Nie wiem jaki skutek był tej decyzji, bowiem nie każdy olej sprawdzi się u każdej osoby- zależy od cery. Ale za to wiem, jaki był efekt używania oleju z pestek malin, na skórze wybitnie skłonnej do zapychania i powstawania niedoskonałości. Odważyłam się na to ja- Agnieszka i historia tej miłości zamieszona została poniżej. Czytajcie zatem! :)

Olej z pestek malin

Olej, który posiadam mieści się w plastikowej beleczce o pojemności 50ml (dostępne są też inne pojemności), zamykanej na "klik". Produkt wydobywany jest przez niewielki otwór, więc trudno jest wylać go za dużo.
Olej ma słomkową barwę. Konsystencja wiadoma ;)
Na opakowaniu znajdziemy takie informacje:
Ale jednak najciekawsze informacje znajdują się na stronie producenta:

Olej zawiera elagotaniny, będące prekursorem kwasu elagowego który jest silnym antyoksydantem. Chroni przed nowotworami unieczynniając związki rakotwórcze.
Olej z Pestek Malin z Manufaktury Kosmetycznej (INCI: Rubus Idaeus (Raspberry) Seed Oil) to organiczny, zimnotłoczony i nierafinowany olej kosmetyczny najwyższej jakości, bez żadnych domieszek.

Moja opinia:

Oleju z pestek malin używam od około dwóch miesięcy, co dwa dni na noc. Zdarza się, że stosuję go także pod makijaż. W związku z tym poznałam go naprawdę dobrze.  

Moja cera jest niezwykle podatna na działanie substancji komedogennych i błyskawicznie pod ich wpływem ulega zapychaniu, co skutkuje wiadomo czym. Olej z pestek malin należy do grupy olei schnących, a więc nie powinien zapychać. Jak było w moim przypadku? Nie zapycha ani trochę! Już za to zasługuje na ogromnego plusa. Wiele osób twierdzi, że oleje nie nawilżają, a jedynie pomagają utrzymać nawilżenie skóry. Producent zaś twierdzi, że zawarte w oleju naturalne NNKT omega 3 i 6, tokoferole i karotenoidy zapewniają skórze nawilżenie. Mówcie co chcecie, ale ja się z tym zgodzę! Według mnie olej ten nawilża skórę. Jego regularne stosowanie pozwoliło mi pozbyć się suchych skórek oraz łagodniej niż w zeszłym roku przeszłam kurację kwasami. Buźka dzięki niemu jest pięknie nawilżona, choć najlepsze efekty uzyskuję stosując go na żel aloesowy. Sam żel oraz sam olej nie przynoszą takich efektów jak w duecie. Ale też olej całkiem dobrze wypada solo. Po nocy z olejem, rano twarz jest promienna i wypoczęta, a także złagodzone są podrażnienia, czy ślady po wypryskach. Z czasem buźka nabiera ładnego, zdrowego kolorytu. 

Olej ten szybko (jak na olej) schnie, dlatego nie mam oporów, by użyć go pod podkład. Wiadomo, do matu to się on nie wchłonie, ale ja za całkowitym matem nie przepadam. Bardzo dobrze współgra z podkładem mineralnym oraz płynnym. 

Istotną kwestią jest fakt, że olej z pestek malin posiada filtr UVA i UVB o SPF 28 - 50. Więc tym bardziej warto go używać pod makijaż, gdy podkład jest bez faktora ochronnego. Ja na pewno będę sięgać po ów olej latem, gdyż jak do tej pory KAŻDY krem z filtrem, jaki używałam, powodował u mnie wysyp nieprzyjaciół. A olej z pestek malin tego nie robi, więc w naturalny sposób zabezpieczę buźkę przed słońcem i fotostarzeniem.

Sam olej raczej nie poprawił stanu mojej cery, ale wraz z odpowiednio dobranymi innymi kosmetykami, na pewno miał wpływ na jej obecny (zadowalający) stan. Robi dobrą robotę i na stałe zagości w pielęgnacji mojej cery. Z powodzeniem zastępuje mi krem do twarzy. Prz okazji olejowania nim buźki, jego działania doświadczyły także i rzęsy, które ostatnimi czasy stały się mocniejsze- już dawno żadna nie wypadła! Na włosy jest mi go szkoda używać ;) Jest to idealny olej dla cery skłonnej do zapychania, u mnie spisał się on na 6!

Cena: 29zł/ 50ml
Dostępność: Manufaktura Kosmetyczna 

PS. Jeżeli interesuje Was temat pielęgnacji twarzy olejami, warto zajrzeć do Italiany, gdzie przeczytacie jak dobrać olej do rodzaju cery.

Znacie olej z pestek malin?
Używacie olejów w pielęgnacji twarzy? Jakie są Wasze ulubione?

22 komentarze:

  1. osttanio bom na ten olej jest... jestem go ciekaw coraz bardziej ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy, czytałam o nim wiele pozytywnych opinii

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem zaskoczona jego dużą wartością SPF. Chyba warto go sobie sprawić na lato, bo nie lubię nakładać dodatkowych kremów z filtrem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam niestety tego olejku ale chętnie kupię <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie bym wypróbowała, teraz stosuje Evree ale jest dla mnie średni

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaciekawiłaś mnie tym olejem, pomyślę nad jego zakupem w przyszłym miesiącu ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kurcze coraz wiecej o nim w blogosferze ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Olej coraz bardziej popularny i bardzo chwalony na blogach. Musze i ja go dopaść w swoje ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  9. tego jeszcze nie miałam, ale na niego tez przyjdzie kolej :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Używałam już kilku olejków do twarzy i muszę przyznać, że przy regularnym nakładaniu są pozytywne efekty.

    OdpowiedzUsuń
  11. Może faktycznie się na niego skuszę :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja też polubiłam się z tym olejkiem, pewnie jeszcze do niego wrócę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. marzy mi się owe mazidełko do kudełków wypróbowania;D

    OdpowiedzUsuń
  14. ja z Manufaktury Kosmetycznej testuję olejek tamanu:)
    z nasion malin miałam kiedyś peeling z ZSK

    OdpowiedzUsuń
  15. Miałam olej z pestek malin tylko z innej firmy :]

    OdpowiedzUsuń
  16. przyznam, że pierwszy raz słyszę o oleju z pestek malin ;) jak skończę mój z Alterry, na pewno go wypróbuję :)

    i dzięki za odnośnik - łatwiej jest kupować, mając takie poradniki

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam w zapasach ten olej, jakoś się go trochę obawiałam po armagedonie, który spowodował olej z pestek żurawiny :(

    OdpowiedzUsuń
  18. Namnożyło się teraz różnych rodzajów olei;) Tego jeszcze nie stosowałam ale chciałabym wypróbować na włosach :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Masz rację teraz jest cała masa olejków! U mnie póki co olejek arganowy i kokosowy. Stostuję tylko do pielęgnacji włosów :)
    Obserwuję i zapraszam do siebie na nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
  20. To jeden z ulubionych przeze mnie olejów. Kupuję go w sklepie www.mieszadelko.pl . Dobrze się wchłania i nie powoduje podrażnień. Często go używam z ich peelingiem malinowym. Efekt peelingowania rewelacyjny skóra gładziutka. Często mają promocje więc lubię ich sklep za to ;-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz :) Zostawienie go zachęca mnie do dalszej pracy oraz odwiedzenia Twojego bloga.